
Oto nasz kolejny pomysł na przebudowę przyczepy ze stałą skrzynią ładunkową na wywrotkę. Projekt przebudowy opiera się podwoziu polskiej przyczepy Autosan D-50 o ładowności 6 ton. W wyniku eksploatacji oraz upływu czasu przyczepa uległa zmęczeniu, a jej części zużyciu. Ekipa naszych fachowców przeprowadziła gruntowny remont podwozia obejmujący układ: skrętu, zawieszenia, pneumatyczny, elektryczny.
Remont przyczepy Autosan D-50, przebudowa na wywrotkę.
KONTAKT Z DZIAŁEM REMONTÓW I ZABUDÓW PRZYCZEP
Mariusz
Po usunięciu skrzyni ładunkowej zostały przeprowadzone prace mające na celu wzmocnienie konstrukcji ramy dolnego podwozia oraz modyfikacje przystosowujące przyczepę do trzystronnego wywrotu.
Została wymieniona obrotnica skrętu na nową wzmocnioną, oraz wymienione zostały wszystkie resory (Indeks 6996020060100) na nowe w wersji wzmocnionej. Wraz zresorami wymienione zostały sworznie resorów (Indeks 6997030040140) oraz odboje resorów (bałwanki Indeks 6997030040200). Z powodu zużycia wymieniono sworznie dyszla na nowe (Indeks 6996010080049) oraz zamontowano sprężynę (Indeks 6997032100010) podtrzymującą dyszel. Podwozie otrzymało wywrót kulowy fi 60mm (Indeks 90) z tyłu wraz z uchwytami wywrotu z przodu (Indeks UW_3020_110MM), a także siłownik wywrotu wraz z kołyską i instalacją hydrauliczną na przewodach zbrojonych podwójnym oplotem stalowym (330bar) oraz zaworem odcinającym (Indeks 69999055) i sterowanym za pomocą zaworu trójdrożnego (Indeks 69920038) wyjściem na drugą przyczepę.
Przyczepa otrzymała nową instalację hamulcową z nowymi siłownikami hydrauliczno-pneumatycznymi i nowym mechanizmem hamulca ręcznego:
- instalacja pneumatyczna dwuobwodowa, bazująca na zaworze hamulcowym HZS4 (Indeks 6997031132001) oraz cztero zakresowym regulatorze siły hamowania (Indeks 6997031131000)
- instalacja pneumatyczna została wykonana na trwałych przewodach tekalanowych i posiada wyjście na drugą przyczepę
- instalacja hamulcowa hydrauliczna jest wykonana na przewodach zbrojonych podwójnym oplotem i również posiada wyjście na drugą przyczepę
- elementem wykonawczym instalacji hamulcowej hydrauliczno-pneumatycznej są siłowniki (Indeks 66782000413) i (Indeks 66782000412) zamocowane na podstawach (Indeks 55)
- powietrze do zaworu sterującego doprowadzane jest za pomocą przewodów spiralnych (Indeks PPSM22_7m_C) i (Indeks PPSM22_7m_Z)
- do spięcia z ciągnikiem użyto głowic (Indeks 82770285) i (Indeks 82770288), a do podłączenia drugiej przyczepy (Indeks 82770291) i (Indeks 82770289)Na piasty zostały założone masywne koła „tirowskie” (Indeks K_385/55/22,5) o rozmiarze opon 385/55/R22,5, oraz błotniki tylnej osi (Indeks 45) z mocowaniami (Indeks 54). Z tyłu podwozia została zamontowana nowa belka zaczepu wraz ze wzmocnieniami i nowym zaczepem automatycznym oraz belka na lampy (Indeks ZDERZAK200CM). Na podwoziu po piaskowaniu i dwukrotnym malowaniu podkładem epoksydowym i nawierzchnią poliuretanową (RAL 7021) została osadzona kompletna górna zabudowa (Indeks Z.D-55/D-50) wykonana przez naszych pracowników
Kompletna górna zabudowa do przyczepy D-55/D-50 z plandeką
- wymiary wewnętrzne skrzyni 449cm x 227cm
- burty blacha, 2 mm głęboko trapezowana, wysokość burt 50cm + 50cm
- rama burty profil 60x40x2mm dolna część ramy burty 60x40x3mm
- pionowe profile w przedniej burcie 60x60x3mm
- słupki tylne 100x50x4mm
- w tylnej burcie wysyp do zboża
- główna rama ceownik hutniczy 140mm wzmacniany
- podłoga blacha 3 mm
- otwieranie dolne na trzy strony z centralnym systemem ryglowania z klamkami „włoskimi”
- w zestawie podest z drabinką, przekładany stelaż pod plandekę,
- trójkąty pod plandekę
- plandeka 680g/m2 w kolorze czarnym z systemem zwijania
- zawiasy między burtowe
- środkowy trójkąt pełniący funkcję spięcia burt i podpierający stelaż plandeki
- burty i rama malowane dwukrotnie podkładem epoksydowym i nawierzchniową farbą poliuretanową (podłoga RAL 7021, burty RAL 3002)
W przyczepie została wykonana nowa instalacja elektryczna z wyjściem na drugą przyczepę.
Dzięki współpracy z polskim producentem oświetlenia firmą HORPOL zamontowaliśmy do naszej „Autosanki” kilka nowości oświetleniowych
- lampa zespolona LZD 2800 – 4szt
- lampa obrysowa neon z odblaskiem (biała) LD 2732 – 2szt
- lampa obrysowa neon z odblaskiem (pomarańczowa) LD 2746 – 4szt
- lampa obrysowa neon z odblaskiem (czerwona) LD 2733 – 2szt
Oraz niezawodne lampy:
- podświetlenie tablicy rejestracyjnej LTD 669 – 2szt
- lampa obrysowa na wysięgniku LDCC 2696 (lewa) i LDCC 2697 (prawa)
Dzięki którym przyczepa jest widoczna w dzień i w nocy. Przyczepa otrzymała naklejki modelowe oraz trójkąt wyróżniający
Wytężona praca naszego zespołu na pewno zaowocuje tym, że przyczepa posłuży jeszcze wiele lat, niosąc radość z jej użytkowania.
Części, farby, plandeka, oświetlenie, a także zabudowy użyte do remontu są dostępne w naszym sklepie internetowym.
Kliknij w zdjęcia i zobacz galerię.