Zabudowa HL 8011
- wymiary wewnętrzne skrzyni: 536 cm x 242 cm,
- burty wykonane z blachy 2 mm, giętej w głęboki trapez, wysokość burt: 60 cm + 60 cm,
- rama burty wykonana z profilu 60x40x3 mm, w tylnej i bocznej burcie zamontowany wysyp do zboża,
- pionowe profile w przedniej burcie: 60x60x3 mm,
- słupki tylne z profilu 100x50x4 mm,
- zawiasy międzyburtowe,
- główna rama ceownik hutniczy 160 mm wzmacniany, podłoga z blachy 3 mm,
- obrzeże wykonane z ceownika zimno giętego 100x50x4 mm,
- otwieranie dolne na trzy strony z centralnym systemem ryglowania,
- w zestawie: podest roboczy, drabinka, przekładany stelaż pod plandekę, trójkąty pod plandekę, plandeka (czerwona) z systemem zwijania i ogranicznikami plandeki, środkowy trójkąt pełniący rolę spięcia burt i podpierający stelaż plandeki,
- burty i rama malowane dwukrotnie podkładem epoksydowym i nawierzchniową farbą poliuretanową (burty RAL 3020, podłoga RAL 7021 MAT).
Zabudowa została zmontowana na zaadoptowanym podwoziu z przyczepy 12 ton.
- W podwoziu została wzmocniona rama nośna, wstawiony wywrót kulowy fi 80 mm, zamontowany siłownik wywrotu 15 ton wraz z kołyską, dzięki czemu przyczepa zyskała możliwość kiprowania na 3 strony.
- Elementy metalowe podwozia zostały wypiaskowane, a następnie zabezpieczone podkładem epoksydowym i pomalowane farbą poliuretanową RAL 7021 MAT.
- Zamontowana została nowa instalacja hydrauliczna wywrotu z zaworem odcinającym kiprowanie po uzyskaniu ustawionego kąta oraz zaworem kierunkowym umożliwiającym wybór przyczepy do kiprowania.
- Przyczepa otrzymała również nowy, dłuższy dyszel w układzie Y wraz z dwiema mocnymi sprężynami oraz klasyczny zaczep 8 ton z bolcem do podpięcia drugiej przyczepy.
- W podwoziu została również zamontowana instalacja hamulcowa z mechanicznym hamulcem ręcznym, zmodyfikowana na układ pneumatyczny dwuobwodowy z zaworem sterującym i czterozakresowym korektorem siły hamowania oraz siłownikami membranowymi zamontowanymi na podstawach oraz wyjściem do podpięcia drugiej przyczepy.
Oświetlenie HORPOL
Dzięki współpracy z polskim producentem oświetlenia LED, firmą HORPOL, która dostarczyła nam piękne lampy, w przyczepie została zmontowana oświetleniowa instalacja elektryczna, która dzięki lampom HORPOL
wykonanym w technologii 12/24 V daje możliwość podłączenia przyczepy do pojazdu z instalacją 12 V lub 24 V.
Tylne oświetlenie zostało zamontowane na belce, która też pełni rolę zderzaka, natomiast oświetlenie obrysowe zostało przykręcone na uchwytach będących w komplecie z lampami.
Przyczepa otrzymała też nowe koła 385/65/22,5 oraz komplet szpilek i nakrętek.
Tylne koła zostały osłonięte błotnikami (730×450 mm).
Dzięki naszym zabiegom przyczepa otrzymała nowe życie i posłuży jeszcze wiele lat.